وطئة الشوق لاتغفر خطيئة

بابه صرخت حنان وجرت عليه مثل المجنونه
والناس تقلها متخافيش هو كويس بس 
اجهاد لا تقلقي بيكون كويس 

وضعوه على الكنبه في الصاله وسلموا وراحو 
قالت حنان مالك يا بابه حصل لك ايه 
رد عليها مش عارف يا بنتي خلصت صلاة 
العصر وخرجت من الجامع مشيت خطوتين
 ومادريت بنفسي الا وهم بيفوقوني وماقدرتش
اسند نفسي واقف فاسعدوني وجاوبوني لاهنا
بابه لازم تشوف دكتور قالت حنان والدمعة فعينها
رد عليها لا يابنتي هو مجرد اجهاد متخفيش انا كويس 

بس يا بابه .. قاطعها وقال ماتخفيش يابنتي ابوك بخير 
هي أمك فين (مرآة ابوها)
ردت حنان دخلت غرفتها 
ومخرجتش اروح أشوفها 
قامت حنان وراحت تشوف زوجة ابيها 
فتحت الباب رأتها غارقه في النوم 
رجعت لأبيها قالت له هي نايمه 
عاوز منها حاجه اصحيها 
رد الاب لا سببها نايمه

طيب اعملك حاجه تأكلها
رد الاب لا تعال هنا جنبي 
شوفي يابنتي انا مليش غيرك في الدنيا 
خالتك مابتجيب أولاد 
وانتي وحيدتي عاوز اقلك حاجه
عمك عاوز بطلبك لا ابنه سمير 
وانا شايف انه مناسب بيحافض عليك
واللي حتورثيه مايرحش لحد غريب 
اتغير لون حنان الصدمة كانت قويه 
ردت الله يديك طول العمر يا بابه ليش تقول كذا 
انا مش بفكر بالزواج خالص 
حاولت تخفي ملامحها اللتي لايوجد وصف لها 

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

نصوص

الغربه